woensdag 14 maart 2012

Vorderingen in de US

Hoi Allemaal,
het is natuurlijk weer erg lang geleden en ik denk vaak: Oh das leuk voor op t blog. Maar vind maar eens tijd om ook daadwerkelijk te bloggen. Het is niet eerlijk om alles achter te houden, dus nu ga ik proberen de leuke dingen van de afgelopen tijd weer op te halen.

Rens gaat sinds Januari naar 'school'. Dat is MDO Mothers Day Out, en zo voelt het soms ook. Heerlijk even zonder Rens, die allemaal dingen wil doen die niet zo handig zijn met Thomas over de vloer. En Thomas kan nu ook even lekker quality-time met mama hebben. Daarbij vindt Rens het geweldig op school. Lekker spelen, knutselen, zingen en engels leren. En dan gaat GOEHOED! Hij verteld heel veel in het Engels nu. Hij switched heel makkelijk tussen de twee en sommige dingen vindt hij ook gewoon makkelijker om in het engels te zeggen.
De laatste tijd zijn dingen 'Funny'. Lieveheersbeestjes bestaan niet, dat zijn Ladybugs. En zo zijn er nog wel duizend dingen. Zitten mag hij wel, en dat weet ie heel goed. Dus als ik zeg Nee Thomas niet op de bank, kijkt ie me verontwaardigd aan en zegt ie. Sitte! Tegenwoordig hebben we een harnasje voor hem, want hij loopt steeds weg. Dus de kleine stukje mag hij nu aan t lijntje ;) Tis wel even wennen voor hem, maar t gaat steeds beter.
Van de week waren we bij de verloskundige om even baby3 te checken. En elke keer als we daar zijn sloopt hij weer iets. Ik schaam me een ongeluk. Deze keer heeft ie de bekerdispenser van het waterreservoir getrokken. Sorry heb er even geen andere woorden voor. gebruik je fantasie, twas in ieder geval niet leuk! Verder trok hij nog een kast over zich heen, ik was niet snel genoeg... En liep hij ineens met de bloedbuisjes van iemand anders. ARGH!!! Toen ik zwanger was van Thomas kwam de verloskundige altijd bij ons langs, maar nu ze een eigen office heeft, mogen wij langs haar, met alle gevolgen van dien... Daarbij is Rens een makkelijk, rustig jongetje, dat MEGA geinteresseerd is in alles wat de verloskundige doet. Met een concentratieboog waar menig volwassene jaloers op is. Thomas kan max 2 min hetzelfde doen. Lekker dwarrel dattie is. Guitig ondeugend, altijd gevaarlijke dingen opzoeken etc. etc. Zo'n Schatje!! Maar de verloskundige kon wel zien dat ie mn bloeddruk deed stijgen! Jah h`eh`e!

Afgelopen weekend zijn we naar Fort Worth geweest. Daar wonen vrienden van ons. Het was heeeeel gezellig. Het regende het hele weekend, maar dat deed het in Houston ook, dus wat maakt t uit!? Bovendien vermaakten we ons wel met elkaar. En de kids hadden t ook Heerlijk! Ze wonen daar alweer bijna een jaar, maar Rens is nog steeds helemaal weg van Penny. En Thomas vindt Ellie het einde. Ze hebben heerlijk gespeeld in de speelkamer en zaterdags zijn we ook nog naar t kindermuseum geweest. Rens mocht in Penny's slaapzak slapen, en dat vond ie zoo geweldig, dat ie zelfs smiddags met liefde een uurtje plat ging. Gewoon om maar in de slaapzak te mogen liggen. In de tuin staat een gastenhuisje, waar wij gelogeerd hebben. Erg gezellig. Rens noemde het al 'ons huis'...jaja, had je gedroomd jongen!
Sarah nam me nog mee naar een winkel. en rara. het was de ALDI. met echte lekkere chocolaatjes en koekjes en speciale andere dingen dan Amerikaans. Oh wat ben ik stiekem een beetje jaloers! Ik heb al gekeken of ALDI misschien ook in Houston komt, maar daar kon ik niets over vinden. Jammer jammer. 5 uur rijden voor een winkel met lekkere chocolaatjes is natuurlijk ook niet echt de moeite waard. Maar t voelde echt 'thuisig'. Leuk leuk! En ik hoorde dat er misschien toch nog wel een H&M in Houston komt. Ook handig! We zullen t allemaal wel zien. Die dingen gebeuren toch meestal niet in een weekm dus misschien zitten we dan wel weer in Nederland!?

Koos speelt Axis and Allies. Ik doe nooit mee, want het is oorlogje, en je moet veel te hard nadenken. Arme jongen doet er bijna een week over om het spel af te ronden, maar hij vindt het zelfs nog wel leuk om in zn eentje te spelen.

Ons broodbak-gebeuren gaat ook volgens plan. Af en toe proberen we eens een ander recept, maar niets werkt zo goed als on goeie-ouwe Vreugdenhil-brood. dat is het recept dat we van Wim Vreugdenhil hebben gekregen en dat het best rijst en het best smaakt. Als je wil kan je er allerlei dingen ingooien om het speciaal te maken. zoals kaneel, of noten, of gekke zaadjes. Het leuke is dat we nooit meer brood hoeven te kopen in de winkel. We hebben een tijdje brood besteld, maar je wist nooit van te voren of t ook goed zou zijn. Soms was het niet gerezen en kreeg je 6 knuppels mee naar huis. Zeer treurig! Als we het nu verprutsen is t onze eigen schuld en eten we op zn amerikaans. Cereals met melk of pancakes of fruit met yoghurt.

Nou ik heb kramp in mn linker-ringvinger van al dat typen, dus meer nieuwtjes volgen een andere keer. Hopelijk tot snel.
*s Hoefakker

1 opmerking:

  1. Goed om te lezen dat het goed gaat bij jullie! Binnenkort weer even bijpraten op skype? Dan zal ik proberen niet nét weg te moeten ;)

    xx Els

    BeantwoordenVerwijderen