zondag 17 januari 2010

Mooi Weer

Dag lieve broers, zussen o nee hebben we niet, vaders, moeders, schoonzussen, andere aanhang, neefjes, nichtjes, ooms, tantes, opa's, oma's, vrienden, vriendinnen, kennissen m/v en anders geinteresseerden, ook m/v,

Hoe gaat het met jullie? Stuur eens een mail, we doen ons best die allemaal te beantwoorden, en we vinden het leuk om te horen hoe het jullie vergaat! Of plaats een reactie op dit blog, ook erg leuk om te lezen, al is daarop reageren dan weer iets... tsja, dat is ook eigenlijk gewoon heel leuk!

Hier aangekomen ben je al halverwege het bericht, ongeveer. Hopelijk misschien ook wel. En trouwens, de volgorde in de aanhef, van vaders, moeders enzo, zegt niks over enige voorkeur, laat dat duidelijk zijn ;)

Nieuws van onze kant:


Nou, das niet veel. Andere dingen die het vermelden waard zijn:
Gisteren hadden we vrienden op bezoek (Ben en Cara, Austin en Amber met Cib (jongentje van anderhalf)). Die kwamen gezellig bij ons eten en wijn drinken enzo. We hadden hutspot gemaakt, en serieus, niet vaak eten we zulke lekkere hutspot! Aardappels, wortels, uien, bacon, beetje peper en zout natuurlijk en on top of that de worst, ook erdoor gehutst. Dus niet echt on top meer. En ze vonden het heerlijk! Ze konden het alleen niet nazeggen zonder accent. Hoe moeilijk kan het zijn, denk je dan. Maar ja, dat denken zij dan dus waarschijnlijk ook over ons met ons 'Engels'.
Vandaag zijn we eerst naar de kerk geweest, en daar hebben we natuurlijk ook weer veel bekenden gezien. Vanmiddag zijn we nog naar Brazos Bend Park geweest, lekker wandelen tussen de alligators. Maar die hadden zich weer goed verstoppeld, we hebben er precies geen een gezien. Wel Zwarte Gieren. Wat zijn die beesten groot zeg! Een Buizerd is er niks bij! Er zat een kudde in de boom, en die vloog weg toen wij eraan kwamen (ze waren bang voor Rens denk ik), dus we zagen ze van heel dichtbij. Wat gaaf was dat!
En het was heerlijk weer! Ongeveer 20 graden met zon. En de komende dagen blijft het zo! Als het volgend weekend nog steeds zo is, dan gaan we hopelijk kamperen in dat park. Beetje vuurtje stoken en genieten van de stilte en de natuur. Beton is ook wel indrukwekkend hoor, in de stad, maar geef ons toch maar de stilte. Daar kwamen we in Rotterdam achter, en hier weer.

Nou, dat was het wel weer zo'n beetje denk ik. O ja, voor de mensen die het nog niet wisten: Eind april kom ik, Koos, naar Nederland. Ronald en Judith gaan dan trouwen, en dat wil ik natuurlijk niet missen, en al helemaal niet omdat ik gevraagd ben om de eervolle rol van getuige op me te nemen. Verder gaat neef Eeuwe ook trouwen, en is Koninginnedag ook erg leuk, maar 2 mei vlieg ik alweer terug. Dus mocht je echt iets dringends hebben, waar je mij persoonlijk voor zou willen zien, bel dan ff met de secretaresse. Ik denk dat het plan er ongeveer heel druk uit ziet: Ik ben bij een paar bruiloften, ik wil natuurlijk even naar Zaltbommel, Koninginnedag heb ik waarschijnlijk ook genoeg te doen (uiteraard in Bennekom om te beginnen), en ik wil een heleboel speciale mensen opzoeken om te kijken of het nog wel goed gaat met ze. Verder staat koekhappen, touwtje springen en hoepelen op het programma, want dat kunnen ze hier... hm, misschien ook wel. De dingen die er niet van komen, die doen we in de zomer dan wel, want dan komen we ge3en naar Nederland, voor een week.

Nou, de hartelijkste groetsels, en ik zal Els eens vertellen dat ze ook weer es wat moet schrijven,

Koos, en natuurlijk ook groetsels van Els en Rens!

2 opmerkingen:

  1. he ja, die hutspot is een leuk idee, ga ik ook maar weer eens doen.
    Lekker recept lijkt me.
    xx mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey lieve mensen, tja een echt mail adres heb ik niet dus dan maar zo toch...

    Ik brgrijp dat jullie het prima hebben daar, hier is het saai grijs weer, natuurlijk hebben wij altijd wat te klagen over het weer maar vorst en sneeuw ach ik vind het wel wat hebben hoor.
    Zaterdagavond met Jan naar de film "er komt een vrouw bij de dokter"geweest... prachtig verfild maar ik vind het dan toch een kloot...k! maar goed ik had het boek gelezen en dan wil je het ook zien. reinoud oerlemans heeft er weer een gave bij, wat de film is mooi geregiseerd.
    we gingen naar de film en het regende pijpenstelen en we kwamen de film uit en er lag een pak sneeuw..... we hadden het over het weer tenslotte dus zo snel kan de omslag zijn.
    nu zijn we in de vakantieboeken aan het kijken om een weekje eind maart te boeken, willen wel efkes naar de zon. Jan het liefst naar Egypte ivm het duiken maar voor mij hoeft dat niet direct... cyprus lijkt me ook heerlijk of weekje iets ander. jullie horen het wel weer wat het zal gaan worden.
    Hoogsdenhof nieuwtjes:
    karin en rudy tegenover je ouders hebben een gezonde zoon gekregen en jelle is zijn naam..
    de buren van je ouders hebben het huis te koop staan en astrid tegenover gaat ook de straat verlaten.... zo zie je maar weer het kan allemaal snel veranderen in een straatje...
    En hiero, alles prima Jp. bijna de hele maand aan het werk in duitsland, hij is standbouwer-chaffeur en dit is natuurlijk een drukke beurzen periode. en wij mogen niet klagen nog allemaal lekker werk ondanks toch een beetje een gevoelige markt i.v.m de crisis.

    zo lieve mensen, jullie zijn weer ingelicht over het wel en wee van de hoogsdenhof.
    Dikke kus voor allemaal, Liefs Jan, Thea en JP

    BeantwoordenVerwijderen