woensdag 21 september 2011

Part 9

Tjonge Part 9 alweer,
Het is nu dinsdag en we hebben wat dagen gemist, dus even inhalen.

Dag 17
Vandaag rijden we langs de Pacific naar het zuiden. In Monterey wilden we misschien een walvistour doen, die zwemmen hier langs de kust. Dus dan kun je op een bootje erheen en foto's maken, en dan weer terug. Maar het is overal mistig, overal kruipen wolken omhoog de kust op. Een gek gezicht. Daarbij slingert die Pacific Highway zo erg, dat we gemiddeld iets van 25 mijl per uur doen. We moeten naar LA, en dat is 500 mijl ofzo... Even geen tijd voor walvissen dus, maar mijlen maken.

Het is wel erg mooi. Een heel steile kust, en als je boven bent kijk je op het wolkendek wat boven de Pacific hangt. Net of je in het vliegtuig zit, maar dat is dus niet waar, want we hebben een camper. Weinig foto's gemaakt, veel gereden, veel mist gezien, af en toe een stuk oceaan met een lang stuk kronkelen en mooie kust.

Dag 18
Vandaag weer verder naar het zuiden, maar het mooiste deel van de Pacific Highway hebben we gehad. Het is nu vaak iets meer landinwaards door akkers enzo, af en toe een stuk langs de kust, maar niet zo steil en kronkelig als gisteren. We stoppen even in Santa Barbara, een erg leuk stadje, een oude Spaanse Mission. Het voelt een beetje aan als Scheveningen, maar eigenlijk zijn de Nederlandse stranden gewoon beter.
's Avonds kamperen we op het strand, dat kan dan weer niet in NL. Erg mooi, alleen nog steeds veel wolken/mist boven zee, dus een mooie zonsondergang zit er niet in. Wel wat foto's gemaakt.

Dag 19
Vandaag moeten we eindigen bij Oceanside, ten zuiden van LA, want morgen moeten we daar 's morgens de camper inleveren. We komen langs Malibu, waar alle filmsterren graag naar het strand schijnen te gaan. We zien veel mensen met zonnebrillen, ondanks dat het ochtend en mistig is, dus dat zullen ze wel zijn dan. Alleen zonder make up en met zonnebril herken je ze niet echt. We rijden verder, en al vrij snel zijn we in LA. Langs het vliegveld, daar moeten we overmorgen zijn om terug te vliegen naar Houston. En dan nog iets verder zijn we hier, in een of andere bakkerij, om koffie te drinken, cake te eten en dit stuk te schrijven. Dat is nu eigenlijk wel klaar.
O, en Els vindt dat ik moet vertellen dat ik Jim heet in deze tent. Hier willen ze vaak je naam, bij de kapper, bij de broodjeszaak, en ook bij deze bakker. Dan kun je bestellen, maken ze het klaar en noemen ze je naam en dan kan je het ophalen. Maar als ik zeg 'Koos', dan verstaan ze 'Ghost', of ze verstaan het gewoon niet, en als je het spelt, dan snappen ze het nog niet zo goed. Dus heet ik altijd maar Jim, lekker makkelijk voor hun.