vrijdag 2 september 2011

Bijna bijna bijna... Vakantie, vakantie!

Als een kind zo blij. Morgen gaan we dan eindelijk! Spannend! En we hebben er heel veel zin in!

Wat hebben we vandaag gedaan:
Tassen ingepakt, project op het werk af gemaakt en opgestuurd, huis opgeruimd (waarom dat toch altijd moet voordat je op vakantie gaat snappen we zelf ook niet), boodschappen gedaan voor de eerste paar dagen, zwembad gereed gemaakt voor komende week.

Planning voor morgen:
Die Thomas zal wel weer om zes uur wakker zijn met zijn snotneus, Rens kort daarna ook. Alle koffers in de auto, naar de donut boer om een ongezond ontbijt met korting te kopen en dan onszelf volvretend en vette zoete donuts en enorme kolaches (zoek maar op) op naar de RV boer. Daar hebben we tussen 9 en half 10 afgesproken. Hoop instructies, testen of alles werkt naar behoren en dan op naar Fort Worth! Onderweg komen we misschien langs Fort Parker, zie ons blog stukje van dinsdag 8 december 2009.

De laatste paar weken hebben in het teken gestaan van... niet het vertrek, maar van loodgieters. Ik hoop, nee weet zeker, dat broer Jan dat professioneler doet zeg. Eerst bellen dat de buitenkraan lekt (de leiding). Komen ze eindelijk na een paar dagen langs, en lassen ze hem dicht. Goed werk zou je zeggen. Een paar dagen later vult de stortbak van de wc niet meer bij. Weer bellen. Een paar dagen later komen ze langs, en installeren ze een nieuw onderdeel (vlotter plus afsluiter etc). Maahaaar... Nu stopt hij niet meer met bijvullen! Weer bellen. Ja ja ja, hij zou goed moeten zijn want het onderdeel komt recht van de fabriek. Zal wel, maar het is dus niet goed. Weer wisselen. 'Nu is het wel goed!' Wat hoor ik dan suizen (het was maar een heel klein lekje)? Ja, dat zal wel lucht zijn. Waarom stopt het dan als ik de kraan dicht doe? Ja, dan is de druk eraf. 's Avonds weer checken, neen hoor, het is water. Stortbak zit weer vol tot de overflow. Weer bellen. 'Woensdag kom ik' (afgelopen woensdag). Weer bellen. 'Donderdag kom ik.' Weer bellen. 'Vandaag kom ik echt.' Ja, en ik heb net gezien dat die waterleiding die je dicht gelast hebt erger lekt dan daarvoor, en morgen gaan we op vakantie, dus schiet maar op. Maar natuurlijk geen meneer de loodgieter...
Dan maar de wc kraan dicht en de hoofdkraan dicht. Lastig voor meneer de zwembad schoonmaker, want die moet nu dus eerst de hoofdkraan open draaien (zit buiten aan de straat), en dan pas het zwembad vullen. Ik hoop voor hem dat die loodgieter snel komt. Dat heeft al met al dus drie weken geduurd, lekker behelpen. Maar Amerika is technisch echt het meest vooraanstaande land ter wereld hoor! Ik hou er maar over op. Morgen vakantie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten